Scratch a l'aula. BASES DE PROGRAMACIÓMÒDUL 1ENRERA
PRÀCTICA  1  2  3  4

L'objectiu d'aquesta pràctica és aprofundir en les ordres de moviment i introduir el concepte d'orientació i de coordenades. Cal agrupar les ordres per tal de fer una animació.

Recordeu que l'estat del llapis ha de ser

.

Desenvolupament de la pràctica

  • Arrossegueu les següents ordres a la finestra programació col·locant-les tal com s'especifica:


    Observeu que es dibuixa una creu a l' Escenari. Hi ha altres possibles formes de fer-la. Totes són vàlides. Cal reflexionar la seva viabilitat.

  • Reflexioneu altres possibles solucions fent girar 90° el vestit a partir de l'ordre

  • Observeu i reflexioneu sobre les diferències entre aquestes düs animacions. Quina figura dibuixa?.

  • Feu una animació que dibuixi una sanefa de merlets tal com es veu a continuació, que tingui per valor de gruix 5 .

  • Comproveu que l'animació que heu fet funciona correctament. A la part superior de l'àrea de programació canvieu el nom d'animació 1 per el de merlet. Apareixerà també aquest nom quan el recuperis a l'entorn de treball.

  • Efectueu també una sortida del programa Scratch i deseu i recupereu el fitxer desat, a partir de les opcions del menú Fitxer. .

Aclariments

Les ordres es poden duplicar clicant sobre elles amb el botó dret del ratolí. Observeu que hi ha diferents solucions i que totes són valides. En posar-les agrupades les interpreta com un conjunt d'ordres que Scratch executa d'una vegada.

S'aconsella que en aquestes pràctiques es tingui les ordres a la finestra de programació per tal de tenir l'escenari net i el vestit en la coordenada 0,0, quan ho necessiteu.

 

Poseu aquestes ordres a la finestra de programació:

 

Una possible solució per a la construcció del merlet podria ser:
.

Observeu que hi ha l'ordre que fixa la mida del llapis (5), però no figura l'ordre que fixa el color del llàpis, que ha de fer el merler de color vermell (també hauria de ser 5).

Per tal de tenir un bon inici es recomana que poseu prèviament les següents ordres:
.

 

Deseu el projecte a partir de les opcions del menú Fitxer : Desa el projecte. S'aconsella que el nom no sigui molt llarg i que tingui relació amb el que s'ha definit. Per exexemple merlet o bé projecte121, fet referència el 121 a mòdul 1, pràctica 2 i projecte 1.