Scratch a l'aula.BASES DE PROGRAMACIÓMÒDUL 1ENRERA

Exercicis

P1: Projecte 1: La Geometria a l'aula

L'objectiu és fer una sèrie d'animacións que permetin desplaçar el vestit per l'escenari prement una tecla per a cada animació, per tal de dibuixar diferents figures geomètriques.
Aquestes tecles podrien ser:

    n: en prémer la tecla "n" neteja l'escenari.
    d: en prémer la tecla "d" gira a la dreta 15° el vestit.
    e: en prémer la tecla "e" gira a la esquerra 15° el vestit.
    a: en prémer la tecla "a" avança 10 passes el vestit.
    b: en prémer la tecla "b" baixa el llapis per tal que dibuixi el vestit.
    p: en prémer la tecla "p" puja el llapis per tal que quan es mogui el vestit no dibuixi.
    g: en prémer la tecla "g" posa el color blanc al traç del vestit i fa l'efecte de goma i esborrar el dibuix.
    1: en prémer la tecla "1" posa el color vermell a traç del dibuix.
    2: en prémer la tecla "2" posa el color blau a traç del dibuix.
    3: en prémer la tecla "3" posa el color vert a traç del dibuix.
    4: en prémer la tecla "4" posa el color groc a traç del dibuix.

Una solució a les animacions de les lletres n, g, a i 1 (color vermell= 0) podria ser:

Acabeu i presenteu tot el projecte. Podeu fer altres animacions per poder variar el gruix, amagar o canviar de vestit ...

E11: Triangle equilàter (tecla t)

L'objectiu és fer una animació que dibuixi un triangle equilàter de 80 passos de costat amb una base horitzontal. En prémer la tecla t dibuixi un triangle com el següent:

Nota: tots els exercicis (animacions) d'aquest mòdul s'han de trametre en un sol fitxer. Mireu les explicitacions fetes a la pràctica 4 d'aquest mòdul.

E12: Una espiral quadrada

L'objectiu d'aquest exercici és fer una animació que dibuixi una espiral que faci angles de 90 graus.

El procediment podria començar amb:

i així successivament fins a tenir 11 costats.

El resultat podria ser semblant a:


E13: Espiral triangular

L'objectiu és, a partir de l'animació anterior, fer una espiral on l'angle de gir sigui de 120 graus.

El resultat podria ser similar a:

E14: Un estel de cinc puntes (tecla e)

L'objectiu és fer una animació que dibuixi un estel de cinc puntes en prémer la tecla e. L'angle de gir és de 144 graus. Amb aquesta dada ja podeu fer l'animació.

La imatge resultant podria ser:


E15: Escala

L'objectiu és fer una animació que dibuixi una escala de quatre graons on la mida de cada graó sigui 40 passos de base per 20 passos d'alçada.

Podria sortir una escala com aquesta:


E16: El triangle isòsceles

L'objectiu és construir dos procediments. Un l'anomenareu isos.tort i l'altre isos.dret.

Aquests triangles tenen les següents mides:

    costats iguals= 80 passos
    costat desigual= 54.7 passos
    i la mida dels angles interns iguals és de 70 graus.