Scratch a l'aula. BASES DE PROGRAMACIÓMÒDUL 1ENRERA
PRÀCTICA  1  2  3  4

L'objectiu d'aquesta pràctica és iniciar el concepte del control visualitzant l'animació a pantalla completa, executant el control a partir de les ordres:
i

Desenvolupament de la pràctica

  • Elaboreu una animació que permeti netejar la pantalla i col·loqui el vestit en una coordenada específica de la pantalla a partir de prémer una tecla de l'ordinador.

  • Feu una animació que dibuixi unes rectes paral·leles tal com es veu a continuació, que tingui per valor de gruix 3. que es faci operatiu en clicar sobre la bandera verda.
    Probablement haureu de fer servir la primitiva .

  • Deseu el projecte amb un nom significatiu, tal com s'ha indicat en la pràctica anterior.

  • A continuació cliqueu sobre la icona de pantalla completa situada a la part superior dreta de la pantalla del Scratch
    .
    Comproveu que passa cada vegada que premeu sobre la bandera verda, o quan premeu sobre la tecla que heu determinat per iniciar el dibuix.

  • Elaboreu una animació que dibuixi una aspa de gruix 7, que es faci operatiu en clicar sobre la bandera verda. Primer heu de treure les ordres que no necessiteu de l'àrea de programació.

  • Comproveu que l'animació que heu fet funciona correctament. Anomeneu l'animació amb el nom aspa.

  • Efectueu una sortida del Scratch i passeu a la pràctica 4. Abans heu de tenir cura de desar la feina feta.


Aclariments

Aquesta ordre permet triar la tecla que en prémer-la activa les ordres que hi ha continuació. En aquest cas hem triat fletxa amunt. Per defecte hi ha la tecla espai. Recordeu que per canviar sols cal clicar sobre el quadret de diàleg i surt el llistat de tecles operatives.

 

En aquest cas sols hem elaborat una línea i hem posat el vestit en la posició adient per iniciar una nova línia. Així cada vegada que cliqueu sobre la bandera verda es dibuixa una paral·lela,
S'ha de tenir curar d'acabar les ordres deixant el vestit en la posició i orientació de l'inici.

 

Aquesta és una possible solució per tal de construir una aspa . Segurament podreu trobar altres solucions:

Recordeu que he d'elaborar una animació que permeti netejar la pantalla i col·loqui el vestit en una coordenada específica de la pantalla a partir de prémer una tecla de l'ordinador.