SCRATCH A L'AULA. BASES DE PROGRAMACIÓMÒDUL 3ENRERA
PRÀCTICA  1  2  3  4

Fem projectes

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure com a partir de l'ordre de control i amb l'ordre de sensors , o , els possibles vestits del programa Scratch realitzen les ordres o accions contingudes en el cas que el ratolí estigui premut, en cas contrari fa unes altres ordres.

En aquesta pràctica es proposa realitzar un projecte que permeti que un vestit en forma de llàpis dibuixi a l'escenari movent el ratolí.

Desenvolupament de la pràctica

  • Entreu al programa Scratch i heu de crear una nova animació:

  • Feu un nou vestit en forma de llàpis; i fixeu el centre del vestit en la punta de llàpis per tal que sigui aquesta l'inici del dibuix.

    Doneu nom en aquesta animació o vestit per identificar-la (llàpis; o retolador, per exemple).

  • Amb aquest vestit actiu aneu a la àrea o finestra de programació i hi arrossegueu les següents ordres:(Recordeu que podeu tenir una ajuda o aclariment cada vegada que trobeu aquesta icona . Cliqueu sobre ella per tenir un aclariment).

    Les ordres de control:

    inicia el programa en clicar sobre la bandera verda.
    les ordres contingudes les farà sempre mentre no es cliqui sobre el botó vermell.
    si està el ratolí premut fa les ordres contingudes. En aquest cas volem que vagi el vestit al punter del ratolí amb l'ordre i baixi el llàpis o en cas contrari pugi el llàpis

  • Comproveu i dibuixeu en clicar sobre la bandera verda. Recordeu que per dibuixar heu de tenir premut el ratolí. També é convenient tenir l'ordre de llapis a l'Área de programaciò.

  • En els exercicis a presentar d'aquest mòdul s'us proposarà que aquest projecte l'amplieu amb la possibilitat de canviar el color i el gruix del traç.


Aclariments

Una vegada fet el vestit i canviat el nom llàpis; heu d'anar a programes on hi heu d'arrossegar les ordres indicades a la pràctica.

 

Arrossegueu l'ordre de ratolí premut a la caixa de l'ordre de control del condicional:

Observeu que la caixa de diàleg de l'ordre de moviment pot obligar el vestit a moure's cap on es situa el ratolí.

 

Una possible solució podria ser:

 

Amb aquestes ordres situades dins de l'opció si no:

aconseguireu canviar de color i netejar l'escenari. Abans, però haureu de fer un vestits dels respectius colors i col·locats a l'escenari en el lloc preferit. Pot servir d'exemple: