SCRATCH A L'AULA. BASES DE PROGRAMACIÓMÒDUL 3ENRERA
PRÀCTICA  1  2  3  4

La meva comarca

L'objectiu d'aquesta pràctica és crear noves animacions o vestits i actuar amb les ordres de control i que permeten presentar un escenari específic en prémer ratolí sobre una animació o vestit.

El projecte és la meva comarca, però pot servir de model per treballar altres projectes de les diferents àrees del coneixement en poder presentar escenaris elaborats per l'alumnat de les Socials i Naturals.

Desenvolupament de la pràctica

  • Dibuxeu 5 noves animacions. Cal que feu 5 vestits, i els hi doneu nom. Aquests podrien ser: mapa, rius, ciutats, títol i acció.

  • Elaboreu els escenaris que volgueu presentar.

  • Importeu els mapes de la vostra comarca en l'opció Fons de l'escenari. Abans cal que els tingueu elaborats i treballats els diferents mapes de la comarca.

  • Doneu nom a cada Fons. Una proposta podria ser:

  • Activeu cada vestit i a la respectiva Àrea de programació poseu les ordres:

    Aquesta ordre disposa d'una caixa de diàleg que obre una finestra de diàleg que permet posar un nom que serà referenciat.

  • Creeu les noves referències a escenaris com tingueu previstes.

  • Cada Àrea de programació de cada vestit ha de tenir les ordres referides sols al seu vestit:

    Observeu que en prémer un vestit en concret envia a executar les ordres que hi ha a l'Àrea de programació de l'Escenari.

  • Poseu a l'Àrea de programació de l'escenari les ordres:

  • Col·loqueu els vestits en un lloc adient a l'escenari prement i arrossegant cada vestit en la situació adient. Una posició dels vestits podria ser aquesta:

  • Comproveu que funciona correctament i deseu el projecte.


Aclariments

Heu de posar nom a cada vestit, en aquest cas mapa, per tal que sigui identificat en prémer el ratolí.

Observeu que en don&ar nom al vestit en les ordres de control apareix una nova ordre per a cada animació. En el cas del vestit mapa surt l'ordre: , ordre que fareu servir en aquesta animació.

 

Els diferents mapes que s'importen s'ha de treballar en un programa de dibuix (Paint). Un exemple del mapa de ciutats és:

A Internet també podeu trobar diferents mapes de comarques de Catalunya.

 

Observeu que en prémer sobre el vestit mapa de l'escenari envia a tots els programes l'ordre escenari mapa mup representada a l'àrea de programes amb la seqüència:

El mateix passa en clicar sobre el vestit ciutats de l'escenari que envia a tots els programes l'ordre escenari ciutats. En clicar sobre el vestit rius de l'escenari envia a tots els programes l'ordre escenari rius :

 

Observeu que a l'àrea de programes de l'escenari hi ha la seqüència que executa les ordres pròpies en rebre l'acció en clicar sobre el vestit:

Aquestes ordres us permeten que vagi canviant l'escenari en funció del vestit premut.