Scratch a l'aula. BASES DE PROGRAMACIÓMÒDUL 2ENRERA
PRÀCTICA  1  2  3  4

L'objectiu d'aquesta pràctica és introduir el concepte de repetició.

L'ordre (repeteix) permet incorporar al Scratch l'estructura repetitiva. El nombre de vegades que es repeteix l'acció pot ser constant o variable o amb codicions o .

També es poden encadenar diverses estructures repetitives.

Desenvolupament de la pràctica

  • Carregueu l'entorn Scratch.

  • Una vegada carregat el Scratch, comproveu l'efecte de la primitiva .
  • Per fer-ho proveu amb les següents ordres ubicant-les a l'apartat de Programes de la Finestra de programació tal i com figura. (Recordeu que si cliqueu sobre aquesta icona us desplaçareu a l'apartat d'"Aclariments"):


    Observeu que heu dibuixat un polígon hexagonal

  • Ara, canvieu l'estructura repetitiva amb els següents valors:

  • Feu les figures indicades a continuació amb estructura repetitiva.

    1. Procediment triangle de 80 unitats de costat.
    2. Procediment quadrat de 70 unitats de costat.
    3. Procediment hexàgon de 40 unitats de costat.

  • Construïu una estructura repetitiva dins d'una altra estructura repetiviva com la següent.

    El resultat podria ser com aquest.

  • Feu una estructura repetitiva com l'anterior, fent repetir 12 vegades amb un angle de gir de 30 graus.

    El resultat podria ser com aquest :

  • Abans de sortir deseu els procediments de la Finestra de programació clicant sobre l'opció del barra de menú Fitxer|Anomena i desa, d'aquesta manera no perdreu la feina feta.

  • Sortiu del Scratch.


Aclariments

Procureu tenir les següents ordres a la finestra de programació, en iniciar:

Aquestes ordres us permetran netejar la pantalla en premer la tecla de espai, orientar-la el vestit i posar-lo en estat de dibuixar. També pot ser interessant tenir a la finestra de programació les ordres d'aspecte i que permetran veure o amagar el vestit.

 

Els procediments podrien quedar així:



 

Les ordres podrien quedar:

Observeu que hem posat l'ordre de control per iniciar la figura en clicar sobre la bandera verda.