Scratch a l'Aula. BASES DE PROGRAMACIÓMÒDUL 2ENRERA
PRÀCTICA  1  2  3  4

L'objectiu d'aquesta pràctica és introduir l'Editor de dibuixos per a l'elaboració dels diferents Vestits així com la iniciació a les seves animacions.

Desenvolupament de la pràctica

  • Per entrar i conèixer les diferents opcions de l'Editor de dibuixos heu d'anar a la Finestra o àrea de programació a l'apartat de Vestits.

    Situe-vos a l'apartat de Vestits on hi trobareu la possibilitat de crear un nou vestit a partir de les opcions Dibuixa, Importa i Càmera. Activeu l'opció Dibuixa i apareixerà l'Editor de dibuixos. Observeu les diferents opcions de l'Editor de dibuixos molt semblant a qualsevol editor de dibuix. .

  • Esbrineu el funcionament de les diferents eines de l'Editor de dibuixos .

  • Proveu de dibuixar un vestit en forma de rodona de color vermell.

  • Canvieu el nom del vestit i poseu a la caixa del nom: rodona (pot servir d'exemple).

  • Elimineu els altres vestits a partir de la icona .

    També podeu canviar el nom de l'animació.

  • Activeu l'apartat de programes de la finestra de programació i hi arrossegueu les ordres de control: , i i les de moviment i .

  • Esbrineu el funcionament de les següents ordres :

  • Poseu l'ordre de control per tal que s'inicïi l'animació en prémer la bandera verda.

  • Elaboreu dos vestits més que diguin .

  • Feu-los aparèixer en l'animació de la rodona.


Aclariments

El programa Scratch disposa d'una galeria de dibuixos per a ser importats com a vestits: animals, vehicles, persones, coses, fantasies, i lletres, que us permetran, més endavant, fer animacions prou divertides.

 

L'EDITOR DE DIBUIXOS permet importar imatges i com la majoria d'editors té les següents eines:

    Pinzell: Dibuixa en funció del color actiu de la paleta i en funció de la mida del pinzell.
    Goma d'esborrar: esborra en funció de la mida de la goma.
    Pot de pintura: Omple àrees amb color o gradient.
    Rectangle: Dibuixa el contorn o omple rectangles i quadrats.
    El·lipse: Dibuixa el contorn o omple una el·lipse o un cercle.
    Línia: Dibuixa línies en funció de la mida del pinzell.
    Text: Edita text en funció del tipus de lletra i la mida triada.
    Selecció: Mou, modifica o esborra la selecció.
    Estampa: Permet seleccionar àrees i estampar còpies.
    Comptagotes: Selecciona el color.

 

Canvieu el valor d'un segon de per 0.2 per donar sensació de moviment.

Observeu que és una reiteració dins d'una altra. El moviment no s'acaba mai. Per poder-lo aturar s'ha de clicar la icona vermella que ho atura tot:

 

Heu d'anar a l'Editor de dibuixos i elaborar un vestit amb l'opció de Text. En aquests exemples s'ha fet servir el tipus de lletra Comic Sans MS i la mida 12. Cada vestit té els colors verd i vermell en funció del contingut del text.